יום שני, 4 באפריל 2011

מחפש תשובה

כנראה שאין תמונה שמתארת יותר טוב את הקריירה של אלן אייברסון מאשר זו שבה הוא מנשק את הפרקט בפילדלפיה, לעיני למעלה מ-20,000 צופים המריעים לו כהוקרה על היותו סמל המועדון הגדול ביותר מאז שצ`ארלס בארקלי עזב. לכאורה מדובר כאן בהוקרת תודה של עיר שלמה לסמל של מועדון.

רק שאותו הסמל כבר לבש בגדים של קבוצה אחרת.



בואו רגע נסקור את הקריירה עד עכשיו של `התשובה`. אייברסון נכנס לליגה ב1996, בעונת הרוקי שלו הספיק להפיל את מייקל ג`ורדן מהרגליים אחד מהקרוס-אוברים הכי בלתי נשכחים אי פעם. שנה וחצי אח"כ הליגה כבר הוציאה חוק נגד הכדרור של אייברסון, נבחר 9 פעמים רצופות לאולסטאר (החל מ-2000 ועד לשנה שעברה) ונבחר לMVP של האולסטאר פעמיים, 4 פעמים מלך הסלים, פעם אחת בגמר, פעם אחת MVP. אה, והנה עוד שני מספרים בשבילכם: מטר שמונים. שמונים ק"ג. אלו הגובה והמשקל של אלן אייברסון. רוצים נקודת השוואה? זה בערך הגובה והמשקל של יו גראנט.




אייברסון מפיל את ג`ורדן מהרגליים בעונת הרוקי שלו





אחרי כל הדברים האלו, אייברסון נמצא היום בבעיה. העונה האחרונה שלו בדטרויט (אליה עבר אחרי שבילה בדנבר בערך שנתיים) עשתה לו שירות רע מאד. שוב חזרו הדיבורים על בעיות אגו, על זה שאייברסון חושב רק על עצמו ולא על הקבוצה. אבל רגע, שניה, להזכירכם היה זה המאמן (המפוטר) של דטרויט, מייקל קארי, שאמר "אייברסון יתחרה על דקות עם ויל ביינום". ויל ביינום! לבנאדם שהיה אולסטאר 9 פעמים ברציפות!




אייברסון מוצג בדטרויט - כאן הוא עוד אופטימי



כך או כך, אייברסון נמצא כרגע במצב שבו אף קבוצה אינה מעוניינת בשירותיו - ומוכנה לשלם לו על כך. החוזה של אייברסון הניס בשנה האחרונה כ-21 מיליון דולר לכיס של `התשובה` בעוד שהחוזים שעליהם מדובר עכשיו הם של 5.8 מיליון דולר במקרה הטוב (הקליפרס וממפיס - שתי קבוצות שספק אם היו מגיעות לפליאוף של ליגת העל, שלא לדבר על זה של הNBA) או 2 מיליון דולר במקרה הרע (מיאמי). אייברסון - שהיה מעוניין להגיע לקבוצה גדולה עם סיכויי אליפות - נמצא במצב שבו אינו יודע היכן, ולמעשה אם, ישחק בשנה הבאה.




אייברסון נשמר על ידי וייד ממיאמי - יסכים לשחק עבור שני מיליון דולר בלבד?



האמונה של אייברסון בעצמו מביאה אותו לתור אחרי חוזה לשנה בודדת. הוא מאמין שלקראת הקיץ הגדול של 2010 הוא יוכל להשיג חוזה טוב יותר, ואולי לשתף פעולה עם כוכב על נוסף שיעבור. אייברסון מאז ומעולם היה אחד השחקנים האהובים עלי, ואני מאמין שאנחנו עוד נראה דברים יפים ממנו. השאיפה שלי - כמובן - היא שנראה את AI נוחת בסופו של דבר בניו יורק ויגיע למלא את תפקיד הרכז שמייק ד`אנתוני כל כך מחפש. גם אם יגיע למיאמי זו סיטואציה שיכולה להיות מצוינת עבורו (על אף שתפגע במאריו צ`אלמרס הצעיר) עקב החשיפה והסיכוי להגיע רחוק עם דויין וייד.




מייק ד`אנתוני - אולי אייברסון הוא הרכז-מנהיג שאתה מחפש?



עוד כמה דברים קטנים:

1. אם הגעתם עד כאן, אני יוצא מהנחה שהNBA מעניין אתכם. בבלוג של פורום NBA אני מתחזק את כל עסקאות האוף-סיזן בצורה מסודרת. אתם מוזמנים להוסיף למועדפים ולהכנס פעם ביום-יומיים לראות מי חתם איפה.

2. מוזיקת קיץ טובה היא סוג של פרדוקס, ועדיין, בקיץ האחרון יש אינפלציה של דברים נחמדים, אם אלו הדורבנים, מרסדס בנד (שאכן גדל עלי, קצת), אקסום או הקרטל. גל של מוזיקה ישראלית טובה שמתאימה בול לחום הזה של יולי אוגוסט.

ואם כבר אקסום: אז בונוס - קטע חדש מתוך האלבום הקרב של סוליקו שמפגיש את אקסום עם הראפר ליריקס בורן




3. פרגון לחבר טוב, ניר `קנדוג` קדמי, על תכנית חדשה בשם `המחלוקת` שרצה כל יום ראשון ב17:00 ברדיו רמה"ש (106fm). אתם מוזמנים לעקוב אחרי התכנית בפורום מאחורי המוזיקה בתפוז. שתי התכניות עד עכשיו עסקו בזמרי פופ ובנושא שעסקתי בו כאן בעבר - קאברים



יאללה, מספיק לבינתיים.



אגב, למי שלא הבין לאן נעלמתי - תקופת בחינות. בקרוב גם יש לי מילואים ובתחילת אוגוסט - אינשאללה - זה יהיה מאחורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה