יום חמישי, 28 ביולי 2011

עשיריית הארדקור - כי למה לא בעצם?



אז היום הרצתי שמיעה ראשונה על אלבום הבכורה של 713 (ביקורת בקרוב, בשאיפה) והאלבום הזה בעיקר עורר בי רצון לחזור לקצת הארדקור-אנדרגראונד ישראלי איכותי. אז הנה עשרה שירים. קצת קשה לתחום את ההארדקור בארץ, אבל אני מקווה שזה יקלע למטרה. ואם לא - היי, לפחות הרווחתם עשרה שירים טובים.



אגב, אני לא מדרג כאן את עשיריית שירי ההארדקור הטובים ביותר, אלא מביא עשרה שירים של אמנים שונים - נדמה לי שרק אורטגה, אקסטרה ג'י וצ'ולו חוזרים כאן פעמיים - אהבתם? תבדקו את החבר'ה האלה ביו-טיוב.

10. תאקט - Hip Hop Soldier

אנחנו חוזרים הרבה אחורה, לאלבום 'ישראלים עצבניים' ולסאבלימינל בן ה-17 שמארח כאן את TAZ מדאבל אימפקט ועוד בחור בשם אלמנט 109 (אל תשאלו אותי). כל השיר באנגלית עם ביט כבד וסאבלימינל הצעיר שיוצא גדול על הטראק. מעניין אם כשהוא אמר ש'היפ-הופ בעברית זה נשמע כמו פרסומת למסטיק' הוא חשב שהוא יעשה פעם פרסומת לשוקו.


9. פלד ואורטגה מארחים את אקסטרה ג'י (תכל'ס) וגיא מר (הדג נחש) - המחתרת

מהאלבום הראשון של פלד ואורטגה 'ממשיכים לבעוט'. כל האלבום התאפיין באנרגיות הארד-קוריות\אנדרגראונדיות (למעשה, בהמשך הם טענו שהאלבום הזה היה הארד-קור מדי כדי לעבור בהופעות כמו שצריך) ומפוצץ בשיתופי פעולה עם ראפרים מצוינים. השיר הזה בולט באופן מיוחד עם הפזמון ששורט לך את עור התוף והבית הגדול של פלד בסוף (החרוז לא מכוון).


8. די די די - שחמט

כאמור, הפוסט הזה נכתב בעקבות האלבום של 713, וDDD הם למעשה השלב המוקדם של 713. עם ג'ינו קמבוס על ההפקה (שהפיק גם את האלבום של 713). האלבום שלהם נקרא 'עוד שקית' (והתמונה שבקליפ זו תמונת העטיפה שלו, ואם אתם לא מזהים מה זה, סימן שאתם לא צריכים לדעת) ולמרות שהוא עשוי באופן מאד 'סטלני' ולא ממש אחיד ברמה שלו, הוא הפך למיתולוגיית הארד-קור ישראלית אמיתית.
(הערה: בכוונה תחילה לא הכנסתי כאן את 'מגיע מלמטה' למרות שהוא טוב יותר לטעמי. השיר לא נכלל באלבום של DDD ורציתי להציג גם דברים אחרים. בגלל שאני ממש אוהב את השיר, הנה הוא ממש כאן, למטה)


7. הצד האחר - איך שזה תוקף

האמת שעל החומרים של הצד האחר (זי.קיי וסיי) די ישנתי בזמן אמת וגיליתי אותם רק בתקופה האחרונה, כך שאני עדיין לא מתמצא בהם לגמרי. הם הוציאו (למיטב זכרוני) שלושה אלבומים, ועכשיו נזכרתי שאפשר לקרוא עליהם כתבה מעולה בבלוג של מתן שרון. 


6. סאדייל עם אורטגה ומיסטר ויטו - 03 הארדקור

סאדייל הם הרכב ראפ רוסי-ישראלי שעושים ראפ ב... רוסית ועברית. גם הם עברו לי קצת מתחת לראדר, אבל הם עושים יופי של דברים. בקטע כאן הם גם מחברים קליפ מאד חזק לשיר. הביט שייך לגוואדלופ.


5. תכל'ס - וואלה למה מה?

תכל'ס הם ממש לא הרכב הארדקור, אבל לפעמים יש להם 'יציאות' (או יצירות) כמו השיר הזה. הם לוקחים כאן ביט כבד מאד (שהפיק אקסטרה ג'י) ועפים עליו יחד עם 'גבריאל המעליב' שהוא ללא ספק אחד הדברים ההזויים שיצא לי לשמוע בהיפ-הופ הישראלי (וזה כולל חבר'ה שחרזו כאן 'אני ומיקרופון זה כמו מקלחת וסבון', איי שיט יו נוט). הקטע הכי טוב בשיר הזה הוא שכמו כל המיקסטייפ שממנו הוא לקוח (יאללה! ווליום 1) הוא ניתן להורדה חינם. מי שרוצה את האלבום עצמו, אגב, מוזמן לפנות אליי.


4. כלא 6 - פצצת זמן

כלא 6 התחילו את הדרך שלהם כהרכב הארדקור, אבל מצאו גיוונים וכיוונים חדשים בהמשך. השיר הזה לא רק שנופל לדעתי לקטגוריית ההארדקור (ועוד הזה האיכותי, שבא עם ערך מוסף בליריקס שלו) אלא אפילו עשה מיני היסטוריה ונכנס לפלייליסט הידוע לשמצה של גלגלצ, וככה איפשהו בסביבות 2003 יכולת לשמוע חבר'ה מסתובבים וממלמלים 'קליק קליק קליק קליק, זה בידיים שלנו' משל הם היו הפרזנטורים של אור ירוק למען חגורות בטיחות.


3. פרודוקס - תחיית המתים

האלבום של פרודוקס למעשה מסכם את כל מה שעבר כאן באנדרגראונד הישראלי, והשיר שפותח אותו הוא פצצת הארדקור לפנים על סימפול מסויט של שקל עם תופים שבועטים בבטן ונצ'י ואריסטו שהולכים חזיתית נגד הביט. איך הם הגדירו את זה? פאקינג קלאסיקה. (ואם עדיין לא הורדתם את אלבום הרמיקסים המשובח של 'תחיית המתים' שעשו רוו טייפס, למה לעזאזל אתם מחכים?)


2. אבות המזון - נכון

אין הרבה מה להגיד על זה. שלושה ענקים על טראק אחד שהיום - עם גל המחאות שפושט בארץ - יכול להפוך להמנון. רק חבל שזה הוקלט לפני 8 שנים וזה. (נדמה לי שכתבתי עליו יותר בספיישל נימי)


1. GA קלאן עם צ'ולו - אני כבר כאן

גם על השיר הזה כבר כתבתי מתישהו אההה.... כאן
GA קלאן הוא ההרכב שממנו התפתח הסופר-גרופ 713. אחד משירי ההארדקור האהובים עליי בכלל (וחברה שלי תעיד שהיא השתגעה מהפזמון בתקופה שהוא היה הרינגטון שלי), ונראה לי ראוי לסיים איתו. אני באמת ממליץ לכם לא לפספס את האלבום של 713 ברגע שהוא ייצא.

תגובה 1:

  1. חסר את כרמזל - בן זונה של ראפ
    ואת וולקן - נמאס

    השבמחק