יום שני, 4 באפריל 2011

שחקני עבר נשכחים - מוקי בליילוק


השם דארון אושיי בליילוק לא היה מוכר מעולם בקרב אוהדי הNBA, השם "מוקי" בליילוק לעומת זאת, מצלצל אולי לכמה אנשים.


בליילוק היה רכז מושלם לפנטזי ליג, ממוצע קריירה של 6.6 אס` למשחק (7+ אם לא מחשיבים את עונת הרוקי ואת העונה האחרונה שלו, כולל שיא של 9.7 ב93-94), 2.3 חטיפות (ושוב, בערך 2.5), 1283ה שלשות בקריירה (כולל שיא מועדון באטלנטה שעומד על 231), שורת נקודות שנעה בין 12 ל17 ואפילו 4.1 ריבאונדים למשחק (לשחקן שרשום כ1.85 אבל בעצם יותר קרוב ל1.80). מעבר לסטטיסטיקה, הוא נחשב לאחד השומרים הקשוחים בליגה, ולאחד השחקנים הקבוצתיים והנחמדים.

הסטטיסטיקות הקנו לו מקום באולסטאר של 1994 (שבה ההוקס גם סיימו במקום הראשון במזרח), 4 הופעות בחמישית ההגנה השניה (1995-1999) ושתי הופעות בראשונה (93-95).

מוקי ייזכר בעיקר בזכות הקריירה באטלנטה, שאותה סיים בתור הראשון בזריקות וקליעות מהשלוש, ומדורג שני בחטיפות ואסיסטים. אבל דרכו התחילה דווקא בתור הבחירה ה12 בדראפט של 1989. שם, בעונתו הראשונה התחיל בתור רכז שני ולאט התקדם אל עמדת הרכז הראשון.

בשנת 1990-1 הצטרף לנטס רכז נמוך ורזה בשם קני אנדרסון, קני לא הרשים וסופסל ע"י המאמן, אך לאחר חילוף מאמנים של הקבוצה בליילוק יועד לספסל, כשקני מצטרף לאחת החמישיות המבטיחות בזמנו בליגה לצד דרק קולמן ודראזן פטרוביץ`.

בליילוק ביקש, וקיבל, טרייד. רוי הינסון ורומל רובינסון עשו את הדרך ההפוכה ובליילוק התחיל באמת לפרוח.

אחרי שבע עונות מלאות במדי אטלנטה, בליילוק ארז את חפציו שוב. יחד איתו נשלחה הבחירה ה21 בדראפט (שהפכה להיות ג`ף פוסטר) ובתמורה הגיעו מגולדן סטייט דויין פרל, בימבו קולס (עוד שחקן שאף אחד לא מכיר את שמו האמיתי - ורנל, אם כבר שאלתם) והבחירה העשירית בדראפט שהפכה להיות ג`ייסון טרי.

מוקי שיחק עוד שתי עונות בתור הרכז הפותח של הווריורס, אך ב2001-2002 ירד לספסל ונפצע. הוא פרש ממשחק פעיל בסוף אותה שנה.

מוקי סיים את הקריירה בתור החוטף התשיעי הטוב ביותר אי פעם (כשהוא עובר את אייזיה תומאס) ובתור אחד משלושה שחקנים (כעת ארבעה למיטב זכרוני) שמסיימים בתור החוטפים הטובים ביותר במשך שתי עונות ברצ, (האחרים הם מג`יק, אוסקר רוברטסון וכעת גם אייברסון)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה