יום שני, 4 באפריל 2011

אלבום חדש לסאבלימינל, ותכל'ס עדיף כבר אלבום תמונות

סאבלימינל, הראפר המצליח בישראל, מוציא אלבום חדש ועל הדרך מתנגש בכל קלישאה אפשרית
זה מתחיל אפילו בשם התקליט, Jew-Niversal. באמת? באמת?! סאבלימינל טוען שהוא הולך באלבום הזה לכיוון של היפ-הופ אלקטרוני, בפועל זה נשמע יותר כמו פילרים בתקליט האוס. להוציא אולי את השיר עם צ'ולו (למרות שגם בו הוא הצליח ליפול לבור המסחור שהוא כרה עם קליפ שצולם - בלי סיבה נראית לעין, אגב - ביערות הכרמל) כל הסינגלים נשמעו על הפנים והאלבום לא נותן הרבה יותר.
הקליפ ל'עיניים להם'. שיר נחמד. קליפ קלישאתי

גם ברמת הטקסט - הלוא המסרים תמיד היו חרוטים על הדגל כחול-לבן של סאבלימינל - לא מצליחים לעבור את רמת הססמאות. זה הספיק לו לשירים הפחות טובים באלבום 'האור והצל' ('ילד רחוב', 'התקווה') , אבל זה רחוק מלהחזיק מים עכשיו.


האלבום, שנמצא לשמיעה ממש כאן מציג בערך שיר אחד (בנוסף ל'עיניים להם') שידבר למי שזוכר לסאב חסד נעורים, ומתארח בו סול ג'יי - בן טיפוחים של צ'ולו ואחד מזמרי הרגאיי\דאנסהול הטובים בארץ. וזהו. חוץ מזה שממה. בראיון למאקו סאבלימינל אומר ש"...היה לי טיול לניו יורק וקיבלתי זריקת אנרגיה מטורפת מהיפ הופ ונזכרתי למה אני במוזיקה. חזרתי ועשיתי כמה שירי היפ הופ מהלב". אם ככה נשמע ההיפ-הופ מהלב של סאבלימינל, הוא צריך קרדיולוג. דחוף. וסתם לשם הקטנוניות - 'עיניים להם' מופיע באלבום של צ'ולו (שיצא לפני כמה שנים טובות), את 'זה קורה' סאבלימינל והצל ביצעו בהופעה חיה עם אריק לביא, עוד לפני שהאחרון היה ז"ל, בתחילת העשור הקודם, וגם ב'נגרום לזה לקרות' זיהיתי בית שסאבלימינל היה זורק בהופעות בשנת 2002.


מילה טובה - כי בכל זאת אני חייב - צריך לתת להשקעה המטורפת באתר שבו מוצג האלבום הזה. באמת מרשים מאד ויזואלית, אבל מקרה קלאסי של 'אל תסתכל בקנקן'.


תמיד הייתי מאלו שנתנו עוד הזדמנות לסאבלימינל. יצא לי לשמוע אותו בכמה הזדמנויות אומר שבוער לו לחזור להיפ-הופ האמיתי. המקורי. שהוא עשה בתקופה של 'האור והצל' וזה ששם אותו במשבמצת של הראפר הכי טוב, ולא רק הכי מצליח. האלבום הזה הוא (עוד) אכזבה בשרשרת האכזבות שסאבלימינל מאכיל את אלו שאכלו בכפית את שני האלבומים הראשונים שלו.




כדי לסיים בנימה חיוביות יותר הנה אחת התגובות היותר משעשעות שיצא לי לקרוא ביו-טיוב, כתגובה לקליפ של השיר 'טורו': "אוקיי סאבלימינל, לפני שאתה רץ לכתוב עוד שיר דבילי, תן לי לתקן אותך. סבא ג`פטו לא חולל אף לא נס אחד, את העץ של פינוקיו הוא קיבל משכנו הנגר, וכבר שם העץ דיבר. כשג`פטו העני המריר ביקש ממנו בול עץ בשביל להכין דמויות לתאטרון בובות שהוא רוצה לעשות בשביל להרוויח כסף, הנגר נתן לו את בול העץ המדבר, רק כדי לפתר ממנו. מכאן ניתן להבין שאתה לא מחולל ניסים, אתה יכול להצהיר שאתה גם עף כמו אריק שרון, וחזק כמו מייקל ג`קסון. ד"א, איציק שמלי אתה מיותר ביותר".
ונשבע לכם שזו פיסת הטקסט הטובה ביותר שקשורה לסאבלימינל שיצא לי לראות בכמה שנים האחרונות.

2 תגובות:

  1. מי שכתב את הכתבה הזו אין לו כבוד בגרוש!

    השבמחק
  2. הייתי בין המעריצים האדוקים של סאב בתקופת שני האלבומים הראשונים, ואפילו בין אלו שסינגרו עליו אחרי תקרית השוקו הידועה.
    אבל כשהמשפט שייצג את האלבום שלך הוא "נשמע חו"ל אבל 'Made in Israel Motherfuk'a'!"
    אתה באמת מדבר איתי על כבוד?

    השבמחק