יום שני, 3 בינואר 2011

סינגל חדש - שירלי צפרי - נכון להיום


אפילו אשכנזי כמוני יודע לזמזם את 'נכון להיום' של זוהר (AKA המלך). השיר הפך עם השנים ללא ספק לאבן דרך במוזיקה הישראלית ואחת הקלאסיקות הגדולות שבה. כיאה לאחת כזו - מבוצעות לה גרסאות כיסוי ושאר מניפולציות: אחרי שסוליקו לקחו את השיר, סימפלו אותו והפכו אותו למשהו שונה לגמרי (תרדו למטה בפוסט) לקחה אותו שירלי צפרי ועשתה לו גרסאת כיסוי.

אל שירלי צפרי התוודעתי מתישהו בתחילת שנות ה-2000, דרך מומי לוי היקר שאירח אותה באחת ההופעות ודרך השיר (המדהים) 'בשבילי'. באותה תקופה גם הייתי אספן אובססיבי של קטעים של סאבלימינל, ועצם האירוח שלו על התקליט הספיק לי כדי לקנות אותו. מאז צפרי קצת נעלמה מנוף המיינסטרים, אבל השילוב שלה - זמרת מזרחית פוגשת זמרת סול עם השפעות מפופ - ממשיך להיות מיוחד גם היום. את הלינק לשיר הזה פרסמו בפורום מוזיקה שחורה בתפוז אז נכנסתי לבדוק.

קודם כל, מהקרדיטים ביו-טיוב עולה שצפרי עושה בערך הכל בשיר הזה (כל ההיבטים הטכניים): עיבוד, מיקס, תיכנות קולות וכו'. משהו בשיר עצמו לא התחבר לי בהתחלה (אולי שילוב של קולות מעובדים מדי על נגינה מסונטזת מדי) אבל בשמיעות שניה ושלישית זה מתחבר יותר לאוזן.

וכמו שההבטחתי בכותרת - הביצוע של סאבו וקותי עם Jah RightFu:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה