יום רביעי, 19 בינואר 2011

טופ סלקשן - הבחירות שלי לאולסטאר - נבחרת הרוקיז (שחקני השנה הראשונה)

אחת התחרויות המעניינות בעת סוף שבוע האולסטאר היא תחרות הרוקים (שחקני השנה הראשונה) נגד הסופמורס (שחקני השנה השניה). בשנים האחרונות ראינו כוכבים גדלים במשחקים האלה. מספיק לראות את רשימת ה-MVP של המשחקים בשנים האחרונות כדי להבין את זה. 
היסטורית, המשחק הזה מוסד בשנת 1994, השנה אחרי פרישתו (הראשונה) של מייקל ג'ורדן, ובהתחלה היה מורכב מקבוצות של רוקיז בלבד. בשנתיים הראשונות השחקנים חולקו באופן רנדומלי בין הקבוצות, אחר כך במשך 3 שנים חולקו השחקנים לפי האיזורים (מזרח ומערב), ובשנת 2000 שונה המשחק לצורה בה הוא מתנהל היום - שחקני השנה הראשונה נגד השניה. עד השנה שעברה המשחק היה לרוב בשליטת שחקני השנה השניה שניצחו 7 פעמים ברציפות, אך בשנה שעברה - עם מחזור שחקני שנה ראשונה מוכשר מאד, שגם היה מורכב כמעט כולו מגארדים שמתאימים לסגנון המשחק המהיר ונטול ההגנות הזה (שהסתיים בתוצאה ההגיונית בעליל 140-128. אה, ולא משחקים 48 דקות אלא 40) - הרוקיז הצליחו להפתיע. השנה צפוי הכל לחזור למקומו, והמחזור של טייריק, ג'נינגס וקארי צפוי לנצח שנה שניה ברציפות (לראשונה מאז 2003, אז שיחקו גילברט ארינאס, טוני פארקר ופאו גאסול בנבחרת).

כל קבוצה מורכבת מתשעה שחקנים, ללא שיקולי עמדות (כמעט). אני אבחר 10, כשאחד מחליף במקרה של פציעה או במקרה (כמו שקרה שנה שעברה) שאחד השחקנים נבחר למשחק של הגדולים. אני לא רוצה לרמוז כלום, אבל בלייק גריפין.

אז מי נבחרת הרוקיז שלי:
גארד - ג'ון וול (וושינגטון וויזארדס) -
נבחר: 1 בדראפט, ע"י וושינגטון
ממוצעים: 15.4 נקודות, 3.7 ריבאונדים, 9.1 אסיסטים (5 בליגה), 1.8 חטיפות. (7 בליגה)
הנבחר הראשון בדראפט האחרון הוא גם (בינתיים) השחקן הטוב מהמחזור שלו. וושינגטון בונה עליו את העתיד שלה, והבמה של האול-סטאר תוכל בהחלט להכניס אותו לדיונים על הרכזים הטובים בליגה. הוא עדיין צריך קצת שפשוף, אבל זה יבוא עם הזמן.


גארד\פורוורד - ווס ג'ונסון (מינסוטה טימברוולבס) -
נבחר: 4 בדראפט, ע"י מינסוטה.
ממוצעים: 8.9 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 2 אסיסטים
אחד הקלעים הטובים מהדראפט האחרון ואתלט מצוין שיוכל לספק כמה היילייטים יפים. בינתיים די סובל מהרוטציה המוזרה של ראמביס במינסוטה ומעודף שחקנים על העמדה שלו, אבל יש לו עתיד יפה.




גארד\פורוורד - לאנדרי פילדס (ניו יורק ניקס) -
נבחר: 39 בדראפט, ע"י ניו יורק ניקס
ממוצעים: 10.1 נקודות, 7.4 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 1.1 חטיפות, 51.8% מהשדה.
הגארד-פורוורד המפתיע של ניו יורק הוא הנבחר הנמוך בחמישיה. מספק לניקס לא מעט חוכמה ועבודה שחורה על הקרשים ומחוץ לקשת ועושה זאת ביעילות רבה. מספק גם לא מעט היי-לייטים בפוט-באקים מריבאונד התקפה.

פורוורד - בלייק גריפין (לוס אנג'לס קליפרס)
נבחר: 1 בדראפט 2009 (נחשב לרוקי כיוון שהיה פצוע כל השנה הראשונה ולא שיחק כלל), ע"י הקליפרס.
ממוצעים: 22.5 נקודות (12 בליגה), 12.8 ריבאונדים (4 בליגה), 3.4 אסיסטים, 52.5% מהשדה.
טוב, כאן כבר צריך לשאול האם הוא שייך למשחק הזה או למשחק של 'הגדולים'. גריפין בינתיים קורע את כל הליגה והוא הדבר החם ביותר שיש לNBA להציע נכון לינואר 2011. תוסיפו את העובדה שהמשחק משוחק בלוס אנג'לס, ותקבלו להיט מובטח באול-סטאר.


סנטר - דמרקוס קאזינס (סקרמנטו קינגס)
נבחר: 5 בדראפט, ע"י סקרמנטו.
ממוצעים: 13 נקודות, 7.7 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים
כמו יוצא אחר של אוניברסיטת קנטאקי (אנטואן ווקר), גם אצל קאזינס יש מריבה גדולה בין הכישרון הגדול לראש הדפוק, הוא מספק מספרים יפים, אבל עם יותר מדי איבודים (2.7) ואחוזי שדה מביכים עבור סנטר (42.7%). אם יצליח לשים את הראש במקום הנכון יכול לצמוח ממנו יופי של סנטר לעתיד בליגה.

מחליפים:
גרג מונרו (דטרויט פיסטונס) - סנטר - 
נבחר: 7 בדראפט, ע"י דטרויט.
ממוצעים: 6.3 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 0.8 אסיסטים, 1.1 חטיפות. 
המספרים בינתיים לא מרשימים, כי דטרויט היו איתו עדינים בהתחלה, אבל מאז השנה האזרחית הבנאדם פורח עם 13 נקודות, 10 ריבאונדים ויותר מ2.5 חטיפות למשחק ב-7 האחרונים. 

אריק בלדסו (קליפרס) - גארד
נבחר: 18 בדראפט, ע"י הת'אנדר. עבר לקליפרס בטרייד עבור בחירה ראשונה עתידית.
ממוצעים: 6.9 נקודות, 3 ריבאונדים, 4.1 אסיסטים
פתח בחמישייה של הקליפרס בתקופה שבארון דיוויס היה פצוע ועשה עבודה לא רעה. יכול להתפתח לרכז סולידי בליגה בעתיד.

גארי ניל (סאן אנטוניו ספרס) - גארד
נבחר: לא נבחר בדראפט.
ממוצעים: 8.7 נקודות, 2.7 ריבאונדים, 1 אסיסטים, 1.6 שלשות.
להיות רוקי זה לא קל, בטח שלהיות רוקי תחת גרג פופוביץ'. אבל ניל - בעיקר בזכות קליעה טובה מחוץ לקשת - מנצל את ההזדמנות שהוא מקבל בסן אנטוניו המתחדשת ומזדקנת בו זמנית.

אוון טרנר (פילדלפיה 76') - גארד\פורוורד
נבחר: 2 בדראפט, ע"י פילדלפיה
ממוצעים: 7.1 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים
באופן יחסי טרנר הוא אכזבה, בפילדלפיה קיוו שיוכל לקחת את המפתחות כבר מעכשיו ובינתיים הוא לא עומד בציפיות. בכל אופן, מדובר בכישרון גדול.

דרק פייבורס (ניו ג'רזי נטס) - פורוורד
נבחר: 3 בדראפט, ע"י ניו ג'רזי
ממוצעים: 6.5 נקודות, 5 ריבאונדים, 0.3 אסיסטים, 54.2% מהשדה.
עוד שחקן שבינתיים לא עומד בציפיות, אבל לזכותו ייאמר שנתנו לו עד כה מעט מאד קרדיט. זה שהוא אמור להיות החוליה המרכזית בטרייד שיביא את כרמלו לניו ג'רזי אומר לא מעט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה