יום שני, 24 בינואר 2011

פוסט אנדרויד למתחילים

אז כאמור, התחלתי לנהל את פורום אנדרויד בתפוז, אז מן הסתם העולם הזה מעניין אותי קצת יותר. 
לפני כחודשיים קניתי את הסוני אריקסון Xperia X10 mini. שם ארוך (מאד) למכשיר קטן (מאד) ומגניב (מאד מאד).
המכשיר עצמו לא נמכר אצל חברות הסלולר (למרות שנדמה לי שהX10 הרגיל, האח הגדול של המיני, נמכר עכשיו בפלאפון, אבל אני לא בטוח), וקניתי אותו בחנות פרטית. 
למי שלא מכיר, אנדרויד זו מערכת ההפעלה של גוגל שמשמשת היום בעיקר טלפונים סלולרים\סמארטפונים. הפוסט הזה הוא למעשה המלצה על כמה תוכנות שאמורות לשפר את חוויית המשתמש ואת היעילות של הטלפון.
לניהול מסכי הבית: ZEAM.
ZEAM הוא 'מזנק' (יש לכם תרגום אחר ל-Launcher?) שניתן להתאמה אישית נוחה מאד. הוא מאפשר לקבוע מה יופיע על מסך הבית של הטלפון (ומאפשר מספר מרובה של מסכי בית) ואת הגודל של כל אלמנט. היתרון הגדול של הZEAM הוא במהירות שלו - מתחושה אישית הוא שיפר לי את מהירות התגובה של הטלפון בכ-50%. גם העובדה שהוא מאפשר לקבוע נגיעות מותאמות אישית (דאבל קליק על המסך, 'משיכת' אצבע למעלה ולמטה) עוזרת לשימוש אינטואיטיבי ונוח.
האפליקציה ניתנת להורדה מהמרקט (חנות האפליקציות של גוגל) והיא ללא תשלום.

לניהול הקישוריות של הטלפון: Power Widget
ה-Power Widget הוא כלי אשר מגיע עם רוב הטלפונים (ואם לא, אני משער שניתן להורדה מהמרקט) ומאפשר הדלקה וכיבוי בנגיעה אחת של הBluetooth, הווייפיי, מקלט הGPS, הסנכרון האוטומטי ותאורת המסך. במקום להכנס כל פעם להגדרות ולחפש את האפשרויות הללו, פשוט לוחצים על האייקון המתאים והשירות נדלק\נכבה לבקשתכם (עם זאת, אין אפשרות לבחור את ההתקן או הרשת האלחוטית הרצויה)

למידע כללי: Fancy Widget
הFancy Widget למעשה משלב שני דברים: שעון (כולל תאריך) ומזג אוויר. יעיל מאד ונוח. המיקום של מזג האוויר. נוח מאד על המסך הראשי, יפה לתצוגה ולא דורש הרבה התעסקות.
האפליקציה ניתנת להורדה מהמרקט והיא ללא תשלום

לשימוש במקום SMS-ים: What's app
ה-What's app היא תוכנת מסרים מידיים בדומה לגוגל צ'אט. היתרון שלה הוא שהשימוש בה נעשה על גבי רשת האינטרנט (כלומר אם יש לכם חבילת גלישה - זה כדאי)  ועם ההפעלה הראשונית שלה היא תמצא את כל אנשי הקשר בטלפון שלכם אשר יש להם את התוכנה. 
האפליקציה ניתנת להורדה מהמרקט והיא ללא תשלום.

לביצוע ROOT למכשיר: SuperOneClick או Z4Root
דבר ראשון מה זה ROOT בכלל? ביצוע ROOT 'חשוב' רק אם יש לכם התקנות 'לא חוקיות' למכשיר. לדוגמה, במכשיר שלי, אין פונטים של עברית כברירת מחדל, מה שאומר שאם אני לא עושה ROOT, אני לא יכול לקרוא הודעות בעברית (על כתיבה בעברית ויתרתי בכל אופן). מהבחינה המשפטית, למיטב ידיעתי, ביצוע ROOT למכשיר אשר נקנה ברשת סלולרית מסיר את האחריות מהמכשיר (ומסיר גם את אחריות היצרן) מה שאומר - לא לעשות אם לא באמת צריכים. גם הZ4Root וגם ה-SuperOneClick מאפשרים לכם ביצוע ROOT ו-UnROOT (יענו הפעולה ההפוכה, נעילה מחודשת של המכשיר) בקליק אחד פשוט. 
התוכנות לא ניתנות להורדה מהמרקט, אבל זמינות בגוגל ללא תשלום.

לשימור חיי סוללה: JUICE DEFENDER
אחת הבעיות המרכזיות של מכשירי אנדרויד היא הסוללה. לרוב מכשירים לא מחזיקים זמן רב מדי, וביום עבודה אחד (נניח 15-16 שעות) מתרוקנים כמעט לחלוטין. ה-Juice Defender נועד למנוע בזבוז מיותר של סוללה, והוא מנתק או משהה תוכנות שלא נמצאות בשימוש. מדוגמה על עצמי: בשימוש רגיל הייתי מסיים יום של 12-13 שעות עם כ-30-40% סוללה, נכון לעכשיו - קצת יותר מ-12 שעות מניתוק המכשיר מהחשמל, מד הטעינה עומד על 67%, כלומר כמעט פי 2 מבד"כ, וזה כשהBluetooth במכשיר פועל כל הזמן וגם הסנכרון מופעל.
התוכנה ניתנת להורדה מהמרקט והיא ללא תשלום.

זהו בינתיים, אתם מוזמנים לשלוח לי המלצות לתוכנות או טיפים כלשהם, אשמח לשמוע.

2 תגובות:

  1. מה היתרנות של אנדרויד על המערכת העפלה של האיפון?<

    השבמחק
  2. קודם כל זה שאתה לא מוגבל למכשיר בודד. כשאתה קונה אייפון אתה מקבל אייפון, על היתרונות והחסרונות שלו. אנדרויד מוטמעת הוים על הרבה מאד מכשירים סלולריים, ואתה יכול לבחור את המכשיר שמתאים לך.

    מעבר לזה, בגלל שמערכת ההפעלה של האנדרויד פתוחה, יש אפשרות להתאים ולשחק איתה הרבה יותר. היא מאפשרת להמון מפתחים ליצור תכנים ו\או התאמות למכשירים. למשל הZEAM שאני ממליץ עליו כאן הוא למעשה משנה את מסך הבית בטלפון - משהו שלמיטב ידיעתי אי אפשר לעשות עם האייפון.

    השבמחק