יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

מריח כמו פלצנות נעורים



בין שאר המצעדים, הסקירות והדירוגים לסיום השנה שצצים עכשיו כפטריות אחרי הגשם, נתקלתי אתמול בתפוז (קודם לעמוד הראשי) במצעד הבאמת מושקע הזה. מודה, בכל הנוגע למוזיקה ישראלית שהיא לא היפ-הופ, הידע שלי מתמצה במה ששומעים ברדיו בדרך כלל. ז"א הכרתי חלק מהשמות (למשל את עוזי נבון וחברים וגם את כל החתיכים אצלי (אפילו עוד לפני כוכב נולד!) ) אבל אני לא יכול להגיד שאני שוחה במוזיקה הזו.


משהו מאד הפריע לי במצעד הזה, וזה אפילו לא היה זה שמאזין המוזיקה הישראלי הממוצע לא שמע עליהם (נא להמנע מבדיחות דודו אהרון, בבקשה). במצעד הזה יש 12 אלבומים מתוכם 8(!) הם באנגלית. וזה מצעד ישראלי, כן? 8. 8 מתשעת האלבומים הכי טובים במצעד הישראלי הם... באנגלית. 

נשים בצד רגע את הנושא של המבטא הבעייתי של חלק מהישראלים. ניחא. יש להקות שעושות מוזיקה מצויינת שהיא באנגלית. הבלקן ביט בוקס לדוגמה. אבל להגיד ש8 מ-9 האלבומים הטובים השנה בישראל הם באנגלית זה לא נראה רציני. זה יותר מריח כמו 'שיואו, תראו איזה מגניב אני, אני שומע מוזיקה מיוחדת'. וזה, רבותיי וגבירותיי, כבר יוצא מתחום המוזיקה ועובר לתחום הפלצנות.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג או שתרשמו לעדכונים (בצד ימין)

2 תגובות:

  1. חרטא.
    מוזיקה ישראלית היא מוזיקה שנעשית בישראל.
    מעטות מאד הלהקות סטייל טיפקס והג'ירפות שבערך הגדירו מחדש את המונח מוזיקה ישראלית.
    הכל זה השפעות. גם אצל פורטיס בתחילת דרכו יכולת לשמוע השפעות בוטות של פאנק רוק מחו"ל. אז החבר'ה עכשיו לקחו את זה צעד קדימה ושרים גם באנגלית. צעד בלתי נמנע אם חושבים על זה.
    אנשים שומעים מוזיקה באנגלית, החיים של אנשים משתנים בגלל מוזיקה באנגלית, אנשים מקבלים השראה בעיקר ממוזיקה באנגלית, די בלתי נמנע שכשהם ירימו מיקרופון הם ירצו גם לשיר באנגלית...

    השבמחק
  2. צח - אם הם עושים מוזיקה שמושפעת מחו"ל, ומושרת באנגלית, אז איפה הייחוד שלהם כאמנים ישראלים? קח לדוגמה את אקסום שאני מאד אוהב - המוזיקה שלהם היא הרי מוגדרת ע"י סאונד חו"לי. הם נשמעים הרבה יותר מתאימים לחו"ל מהתקווה 6, לדוגמה, שנמצאים תחת אותה מטרייה ז'אנרית, ועדיין - עצם זה שהם שרים בעברית ומכניסים סלנג בעברית הופכת את המוזיקה שלהם למעניינת פי כמה וכמה לדעתי. דווקא השירים באנגלית באלבום שלהם נשמעים פחות טוב מאלו בעברית (לדעתי).

    השבמחק