יום שבת, 18 בפברואר 2012

הצד הלא מדובר של ההצלחה של ג'רמי לין


הוא חכם, הוא בוגר אוניברסיטה מצויינת שידועה בעיקר בשל ההצלחות הלימודיות ולאו דווקא הספורטיביות שלה. הוא אכל מרורים מאז שהגיע לליגה והוא פורח בעיקר בשבועיים האחרונים. הוא לאנדרי פילדס, השוטינג גארד הפותח של הניקס.
בתחילת העונה הקודמת, עונת הרוקי שלו, פילדס הסתמן בתור אחת הגניבות הגדולות של הדראפט. הוא פתח בכל המשחקים למעט אחד, והשתלב מצויין בניקס גם מבחינה חברתית וגם מבחינת המספרים שהציג. בעיקר היכולת שלו להוריד ריבאונדים מעמדה 2 (7.2 ריבאונדים עד האולסטאר שנה שעברה) כיפרה על החוסר בסנטר אמיתי בניקס ועל חוסר הפיזיות של דנילו גאלינרי.

ואז הגיע הטרייד הגדול ששלח את דנילו גאלינרי וריימונד פלטון עבור כרמלו אנתוני וצ'אנסי בילאפס. הניקס סירבו להכליל בטרייד כזה את לאנדרי פילדס, ובכך סימנו את האמון שלהם בו, אך פילדס ירד דרמטית במספרים: מ10 נקודות ב-52% מהשדה ו-7.2 ריבאונדים הנפילה הייתה חדה ל-9 נקודות בפחות מ-45% מהשדה ופחות מ-5 ריבאונדים. טוני דגלאס הפך להיות הרוקי שקיבל את מירב תשומת הלב, ופילדס סיים את העונה בקול ענות חלושה. גם תחילת העונה הנוכחית הייתה קשה, כשאימן שאמפרט קיבל את מירב הכותרות והפוקוס, ובתשעת המשחקים הראשונים של חודש ינואר פילדס לא הצליח להגיע לדאבל-פיגרס באף משחק.

מאז שלין פרץ, גם פילדס פורח. הסיבה היא שינוי השיטה של ד'אנתוני, שהפכה להיות קבוצתית הרבה יותר ופחות מתמקדת בהתקפות של אחד על אחד. פילדס הוא שחקן שניזון מהקבוצה והמשחק הקבוצתי, ולמעשה זו הייתה הסיבה העיקרית לנפילה ביכולתו בסוף השנה שעברה. זה לא מקרי שאת שיאי העונה שלו בריבאונדים (8 ואח"כ 10) ובאסיסטים (7) הוא רשם במשחקים האחרונים. 

אם מקבילים את הניקס לפיניקס הגדולה של ד'אנתוני, למשוואה לין=נאש וסטודאמייר=סטודאמייר אפשר להוסיף את פילדס=מאריון (על אף שכמו במשוואה לין=נאש, גם במשוואה זו פילדס משמעותית פחות טוב ממאריון). כפי שמאריון זכה לעדנה מחודשת רק כשהגיע לדאלאס המחוברת, עם ג'ייסון קיד שמפעיל את הקבוצה (אחרי עונות קשות במיאמי וטורונטו) כך גם פילדס יצליח למקסם את היכולת שלו רק בקבוצה שמשחקת כקבוצה ולא כאוסף של פרטים. פילדס הוא גם מגן חשוב המערך של הניקס, ולכן גם בואו של ג'יי אר סמית' לא אמור לפגוע ביכולת שלו. 

כמו שנהנים לספר עכשיו, פילדס (בוגר סטאנפורד) ולין (בוגר הארוורד) הם הבק-קורט בעל האיי קיו הגבוה בליגה. הם גם חברים לחדר ועושה רושם שהם מסתדרים אחד עם השני (הם אפילו המציאו את ה-nerd shake - לחיצת היד המיוחדת שלהם לפני משחקים) אחרי עונות רבות בהן איישו את הבק-קורט של הניקס שחקנים בעלי איי-קיו שלילי, יהיה מרענן לראות את הקבוצה מצליחה עם בק-קורט חכם וחיובי כל כך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה