יום ראשון, 15 במאי 2011

קצת מספרים לקראת הגמרים האיזוריים

עד יום ראשון ייגמרו סדרות חצאי הגמר האיזוריים, הנה כמה מספרים שלפחות אותי עניינו
(אם אתם שונאי סטטיסטיקות ומספרים - זה לא בשבילכם)

2 הערות לפני שמתחילים -
1. הגמרים האיזוריים (מה שנקרא Conference finals) החלו את דרכם ב-1971, לכן כל הסטטיסטיקות מדברות על 40 שנה אחרונות.
2. כמובן שאין שום השלכה על מה שיקרה בגמרים האיזוריים השנה, הבדיקה הזו נעשית לשם הנאה אישית נטו, וחומר שיחה להעביר איתו את פסקי הזמן הבלתי-נגמרים של הNBA.
  • ב-40 השנה האחרונות 24 קבוצות ביקרו בגמרים האיזוריים. הקבוצות הפעילות שלא ביקרו בו הן החדשות (שארלוט, טורונטו, ממפיס) וגם אטלנטה (שכמו ממפיס, עדיין בפלייאוף ואם יעברו שלב יהיו הקבוצה ה-25), ניו אורלינס ו... הקליפרס (אלא מי?!)
  • רק קבוצה אחת עשתה ביקור בגמר האיזורי פעם אחת בדיוק - מינסוטה. ניו ג'רזי והקינגס (פעם אחת בסקרמנטו ופעם אחת בקנזס סיטי) עשו את זה פעמיים. אגב, בשני הביקורים שלה בגמר האיזורי ניו ג'רזי עלתה לגמר. בשתי הפעמים שהקינגס עלו לגמרים האיזוריים הם הלכו הביתה.
  • 5 קבוצות ביקרו בגמרים האיזוריים 10 פעמים או יותר ב-40 השנה האחרונות - הסלטיקס, הפיסטונס, הספרס, הלייקרס והבולס. היחידים שיכולים עוד לעשות את זה השנה הם הבולס.
  • הלייקרס היא הקבוצה היחידה שהייתה ב20 או יותר גמרים איזוריים (50%), הם עשו את זה 22 פעם. הסלטיקס הבאים אחריהם עם 16.
  • בשנה שעברה התמודדו בגמר האיזורי פיניקס, לוס אנג'לס, בוסטון ואורלנדו. אף אחת מהן לא תתמודד השנה בגמר האיזורי. בפעם האחרונה שבה 4 הקבוצות בגמר האיזורי התחלפו השנה הייתה 1977.
  • מבין הקבוצות שנשארו במירוץ והיו בגמרים האיזוריים (שיקאגו, מיאמי, דאלאס, אוקלהומה - עוד כסיאטל) שיקאגו היא המנוסה ביותר עם 10 גמרים איזוריים (האחרון ב-1998), אחריה הסוניקס (6). דאלאס ומיאמי חולקות את המקום האחרון עם 3 כ"א. אגב, הפעם האחרונה שהת'אנדר\סוניקס היו בגמר המערבי הם הפסידו לשיקאגו בגמר (1996) והפעם האחרונה שההיט או המאבס היו בגמר האיזורי הן נפגשו בגמר (2006).
  • שיקאגו גם מחזיקה באחוז הגבוה ביותר של עליה לגמר (6 מ-10), אחריה הת'אנדר (3 מ-6) וגם כאן דאלאס ומיאמי חולקות את המקום האחרון (1 מ-3). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה