יום חמישי, 24 בפברואר 2011

טרייד שלישי גדול העונה - דרון וויליאמס לניו ג'רזי



בניגוד לטרייד הקודם, זה של אנתוני, הטרייד הזה מגיע כמו רעידת אדמה. למעשה, בסטנדרטים של יוטה, החודש האחרון הוא רעידת האדמה מניו זילנד עם הפיכת המשטר במצרים באותו הזמן, אבל תיכף נדבר על זה.

לפרטים של הטרייד: ניו ג'רזי אורזים את דווין האריס, הרכז המוכשר שלהם, יחד עם בחירת הדראפט הראשונה שלהם מהדראפט האחרון דרק פייבורס, מצרפים אליו עוד שתי בחירות דראפט ראשונות עתידיות ושולחים את כל החבילה הזו ליוטה עבור דרון וויליאמס. במקביל, באותה הכותרת, הם שולחים את טרוי מרפי על חוזהו הנגמר לגולדן סטייט עם בחירת דראפט שניה עבור ברנדן רייט המאכזב ודן גאדזוריץ'. אבל בואו נדבר על מה שמעניין.
ניו ג'רזי הייתה אתמול במצב די עגום. היה לה בעלים שמוכן לבזבז המון כסף (מיכאיל פוקרוב, שאתם יכולים להתייחס אליו כארקדי גאידמק לעשירים) ואף שחקן שרוצה להגיע לצד הלא נכון של ההאדסון. הוא והGM שלו הציעו את דווין האריס המצוין עם החוזה הענקי של טרוי מרפי לכל העולם ואחותו, אבל התמורה שהציעו לו בחזרה הייתה מעליבה. 

ניקח כמה שבועות אחורה. בצד השני של היבשת ג'רי סלואן, מאמן יוטה (היום כבר לשעבר), חותם על הארכת חוזה לשנה נוספת. לא היה בכך משהו חריג, למעט העובדה שזו הייתה אמורה להיות שנתו ה-24 (!) ברציפות (!!) במועדון ממדינת המורמונים. יומיים לאחר מכן הוא הודיע על התפטרותו לאלתר מהמועדון. השמועות דיברו על ריב בינו לבין רכז הקבוצה והשחקן החשוב ביותר שלה - דרון וויליאמס. ההנהלה, כך נראה, החליטה לצדד לראשונה בהיסטוריה שלה בכוכב על פני המאמן וסלואן הלך הביתה. 

כמה שבועות קדימה, והנושא החם הוא כרמלו אנתוני. שמועות מתחילות לקשור את דרון וויליאמס לניו יורק עם סיום החוזה שלו (ב-2012), ולמרות שדרון מכחיש, ההנהלה מבינה שהיא כנראה הולכת לאבד את הכוכב הגדול שלה בעוד שנה וחצי ולהשאר עם כלום ביד. הם שומעים שניו ג'רזי רוצה להפטר מדווין האריס ומחליטים, כנראה, לעשות מהפכה.

גם היחסים של דווין האריס עם המאמן שלו לא בדיוק על מי מנוחות. למען האמת דווין האריס לא ממש סובל את הגנרל הקטן אייברי ג'ונסון. ג'ונסון כבר אימן בעבר את דווין האריס, בתקופה בדאלאס, ושלח אותו בטרייד לניו ג'רזי. כמה שנים קדימה ו - הפתעה הפתעה - אייברי ג'ונסון מגיע לניו ג'רזי, במהלך שקיבל אמנם את ברכתו של האריס (לפחות כלפי התקשורת) אבל נדון לכשלון מראש.

אני לא ממש רואה את דרון חותם על הארכת חוזה בניו ג'רזי בעוד שנה וחצי, בטח לא אם אייברי ג'ונסון - שגדל, להזכירכם, על הכדורסל של סן אנטוניו - ממשיך להיות שם המאמן. דרון אוהב לקבל את ההחלטות שלו על המגרש ומחוצה לו, ויכול מאד להיות שהקבוצה מהצד השני של ההאדסון תקרוץ לו. מצד שני אם ניו ג'רזי תעשה את המהלכים הנכונים ותבנה קבוצה מסביב לדרון, יכול להיות שהקסם בלהיות השחקן הראשי של הקבוצה השניה של התפוח הגדול (כי ב-2012 הנטס הרי עוברים לברוקלין) תקרוץ לו יותר מאשר האפשרות להיות אחד משלושה בקבוצה הראשונה. מצד שני הדיבור הוא שדרון ממש לא מרוצה מהטרייד ושהוא היה בהלם כשהוא שמע עליו, ויכול להיות ש2012 היא אפילו אופצייה רחוקה מדי בשביל דרון לצאת מניו ג'רזי.

החמישיה של יוטה בשנה שעברה כללה את דרון, ווסלי מת'יוז, אנדריי קירילנקו, קרלוס בוזר וממו אוקור. החמישיה של יוטה אחרי הטרייד האחרון כוללת את דווין האריס, סי.ג'יי מיילס, אנדריי קירילנקו, פול מילסאפ ואל ג'פרסון. חתיכת מהפכה עשו שם. הצד שפחות מדברים עליו בטרייד הזה - דרק פייבורס - יכול להיות עוד פרס אמיתי אם יתנו לו מספיק זמן להתפתח ומקום ברוטציה. יוטה הצמיחה מתוך הקבוצה שלה את פול מילסאפ ישר לחמישיה השנה, ויכול להיות שפייבורס הוא הבא לעשות את הקפיצה הזו.

מבחינת יוטה מדובר ללא ספק במהלך מפתיע מאד. יוטה חרטה על דגלה (הערת ביניים: דגל לא עשוי מבד? איך אפשר לחרוט על דגל?) את השמרנות - גם בסגנון המשחק, אותו הם לא שינו מאז המצאת הפיק אנד רול וגם בכל ההתנהלות לגבי העברות שחקנים. העזיבה\התפטרות\פיטורים של המאמן וההעברה של הכוכב המוביל שלהם בטרייד חריגה מאד בקבוצה הזו, ויכול להיות שהם לוקחים את עניין הבניה מחדש רחוק יותר, לבחינה של הסטנדרטים המקצועיים שלהם. צריך לזכור שלפני שדרון וויליאמס היה הכוכב שם, השחקנים הגדולים של הקבוצה היו קארל מאלון וג'ון סטוקטון שהעבירו בה את כל הקריירה (למעט שנה אחת של מאלון בלוס אנג'לס, בנסיון להשיג טבעת, ובמהלכה היה לו בעיקר מבט של 'איזה שטות עשיתי').

בצד השני של הטרייד, בגולדן סטייט, למעשה הם נפטרים מקצת כסף והם יקנו את החוזה של טרוי מרפי, שיצא סוף סוף מההקפאה בניו ג'רזי וילך לחפש קבוצה שמתמודדת על האליפות. מרפי - 10 שנים בליגה - טרם ביקר בפלייאוף והוא מקווה לעשות את זה השנה. דאלאס ואורלנדו נראות כמו המועמדות המובילות לקלוט אותו, אבל לא הייתי פוסל גם את מיאמי, ניו יורק ואולי אפילו סן אנטוניו. ברנדן רייט, שהגיע לניו ג'רזי יכול להיות שיחוק במידה והוא יצליח סוף סוף להביא את הפוטנציאל שלו לכדי מימוש, אבל ממש לא הייתי בונה על זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה