יום רביעי, 16 במאי 2012

מד מן - עונה 5, פרק 8

כזכור לכם, לפני שבוע התחלתי לכתוב כאן על העונה הנוכחית של מד מן, בהתייחס לבלוג של גדי להב מוואלה. אז הנה אני ממשיך.
יש משהו מוזר בעונה הזו של מד מן, יש חלקים בפרקים שמשאירים אותי פעור פה ויש חלקים שבהם ההרגשה היא שמת'יו ויינר מחפף אותנו קצת, לפעמים מנסה להאכיל בכפית (כמו בפרק שבו פיט אומר בהתחלה 'יש לי הכל' ובסיומו 'אין לי כלום') ואני תוהה לפעמים אם זה מודע, אם יש מקומות שבהם הוא אומר - אני אשים להם מול העיניים משהו בצורה מאד ברורה, רק כדי שהם יחשבו ככה אבל אני אעשה הפוך. אני משער שאת התשובה נדע רק בהמשך העונה, אבל ההימור שלי כרגע נוטה ל'כן'.
מייגן
למייגן כמובן יש תפקיד סמלי בפרק הזה, אבל הסיפור כאן הוא בכלל לא עליה. אנחנו רואים איך היא מזגזגת בין כל הדמויות הנשיות שלדון יש אינטרקציה איתן - מהקופירייטרית (שעוזבת את עבודתה) כמו פגי, דרך האישה שמבשלת במטבח (אבל אומרת לו לא להתרגל לכך) כמו בטי, למעריצה של הביטלס (שחושבת שזה שדון יקשיב לתקליט יעזור לו להתחבר באמת לרוח התקופה) - כמו סאלי (זוכרים שדון לקח אותה להופעה של הביטלס אבל שם אטמי אוזניים?). למייגן יש תפקיד חשוב בעיצוב של דון, אבל כדמות בפני עצמה אין לה חשיבות בפרק הזה.

אגב, ויינר דואג לפזר רמזים שאמורים לגרום לנו לחשוש בקשר לעתיד שלה ושל דון - החל מהעובדה שהיא משתמשת בשם נעוריה, אל זה שדון מספר שהיא לא רוצה ילדים ועד לסצינה לקראת הסוף, שבה היא שוכבת על הרצפה בעיניים עצומות (ורבים מפרשים את זה כסימן למוות, נושא שחוזר הרבה בפרק הזה). זה נאמר בהקשר להאכלה בכפית. אני משער שנראה קונפליקטים בהמשך בינה לבין דון.

דון
הפרק הזה מעלה כמה סוגיות בקשר לדון. קודם כל זה מתחיל מההמחזה של הפרסומת לקול וויפ - דון לא היה משתטה ככה, לא בפני לקוחות ולא בפני חבריו לעבודה. דון עומד בפני מבחנים כל הפרק ונכשל בהם - בזיהוי של הביטלס, בהדגמה של הפרסומת מול הלקוח (ולא משנה שגם פגי הייתה שם, הלקוח לא יודע אפילו שזו פגי ולא מייגן) אפילו לשיר אחד מהאלבום שמייגן קנתה לו הוא לא יכול להקשיב עד הסוף, וזה עוד בלי לדבר על המעלית.

המעלית מעלה כאן עוד נקודה. גם כן בצורה די מובהקת. נתחיל בשאלה - למה דון היה צריך לקרוא למעלית? הרי אם הוא היה צריך לרדת בכל מקרה הוא היה יכול לרדת עם מייגן במעלית. הוא כנראה היה צריך להגיד לה משהו, אבל המעלית לא הגיע. הוא היה עלול לפול לפיר של המעלית. 

פיט
אם אצל דון אנחנו רואים ניצנים של חוסר שליטה, אצל פיט יש כאן ירידה מוחלטת מהפסים. הוא יוצר קשר עם אשה של חבר, והופך להיות אובססיבי כלפיה. הוא נהנה מהאפשרות להיות זה שמציל אותה (לתפיסתו) אבל בעצם מחפש להיות זה שמצילים אותו. פיט הוא בדיוק הדמות שעושה רושם שתתאבד בסיום העונה, למרות שיש לי הרגשה שדברים עוד יתהפכו בהקשר שלו (אבל אולי זה בגלל שאני רואה שרלוק יותר מדי ומחפש טוויסטים בעלילה כל הזמן)

ובקטנות:
* הפרק מתחיל בזה ש'אף אחד לא משיג את הביטלס'. ז"א אף אחד חוץ ממת'יו ויינר.
* פירוש אופציונלי אחר לשם של הפרק - לזרוס בברית החדשה הוא האיש שקם לתחיה. אולי השם רומז על החזרה לתחייה של הנשים בפרק - מייגן עם שינוי התפקיד, פגי עם העובדה שהיא מתעמתת עם דון (מול לקוח) לעומת הגברים (פיט, דון) שגוועים. 
* עוד דבר - פגי לא זוכרת את השורות שלה. יותר מזה, פגי לא זוכרת את הסלוגן של הלקוח. פגי, הוורקוהוליקית. זו שנשארת ערה כל הלילה במשרד לא זוכרת את הסלוגן של הלקוח. 

2 תגובות:

  1. Pendant Art - Titanium Bohr Model - Tioga Arts
    In this case, the apple watch titanium model of the "Pendant Art" of gr5 titanium the model of the “Pendant Art" ceramic vs titanium is the same as the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, titanium piercings the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” in this case, the model of the “Pendant Art” titanium teeth dog in this case, the model of the �

    השבמחק