יום רביעי, 2 בפברואר 2011

משחקים בנדמה לי (פינת הטרייד) - ספיישל קונטנדריות

עד עכשיו בפינה שלנו התעסקנו בעיקר בקבוצות חלשות שמחפשות חיזוק או בקבוצות שמחפשות לנקות מקום מתקרת השכר שלהן. אך מה עם הקבוצות הגדולות? בשנים האחרונות ראינו מקרים שבהם קבוצה הרואה עצמה מועמדת לאליפות, מבצעת עסקאות לקראת הטרייד דדליין  על מנת לתת לקבוצה 'בוסט' של אנרגיה. במקרים רבים דרך החתמות (והשנה כבר ראינו את דאלאס מחתימים את פג'ה סטויאקוביץ' ושמענו כבר על הכוונה של הסלטיקס להחתים את ראשיד וואלאס) אך לעתים גם באמצעות עסקאות.
כמובן שעסקת חליפין במקרה כזה היא עניין מורכב - לקבוצה שרצה טוב יש הרבה יותר מה להפסיד, וכמובן שהיא לא תרצה לחזק את היריבות שלה במירוץ לאליפות (מה שמקטין את מספר הקבוצות הפוטנציאלי) אבל במקרים רבים ההימור משתלם. אז איזה טריידים כדאי לקבוצות להוציא לפועל?

לייקרס-קליבלנד

הלייקרס נותנים את אנדרו ביינום+בחירת דראפט
קליבלנד נותנים את אנטואן ג'יימיסון וג'יי ג'יי היקסון

למה זה כדאי ללייקרס?
הלייקרס רצים טוב יותר כאשר למאר אודום נמצא בחמישיה של הקבוצה. אמנם גאסול מעדיף לשחק בעמדה 4, אבל עושה רושם שהמשחק לצד אודום עושה לו טוב. כבר התבטאתי כאן בזכות ניהול המשחק של אודום והשנה הוא עשה גם את קפיצת המדרגה שהופכת אותו חומר לחמישיה הראשונה. במקום ביינום הפצוע הלייקרס יקבלו את אנטואן ג'יימיסון - גבוה נוסף שמוריד ריבאונדים וקולע מבחוץ - שכבר זכה בתואר השחקן השישי בעבר. הלייקרס זקוקים לקלעי שיעלה מהספסל (שאנון בראון עושה עבודה טובה, אבל לטעמי הוא לא מספיק) והתוספת של ג'יי ג'יי היקסון תכפר על הגודל שילך עם עזיבתו של ביינום. היקסון גם התרגל שנה שעברה לחיות ליד שחקן דומיננטי ועשה נקודות קלות מהמסירות שלו, השנה, כאשר הוא צריך ליצור לעצמו הוא מתקשה. ליד בראיינט, גאסול ואודום שימשכו את ההגנה הוא ימצא את עצמו שוב בפוזיציה נוחה.

למה זה כדאי לקליבלנד?
קליבלנד נמצאים כרגע איפשהו בעמק היאוש. אנטואן ג'יימיסון לא ימשיך בקבוצה. הוא יודע את זה והם יודעים את זה. הם צריכים מישהו שיוכל לסחוב את הקבוצה. מישהו עם סטאר קוואליטי. מצד שני אף שחקן שפוי בדעתו לא יגיע לקליבלנד (למרות שההסכם החדש עם הליגה - שאמור לפגוע בשכר השחקנים - יכול לשחק לטובתם) והדרך היחידה שלהם לקבל שחקן מוביל היא באמצעות טרייד. מצד שלישי, אין להם אף שחקן שמעניין אף קבוצה, פחות או יותר, ככה שביינום יכול להיות הימור טוב מבחינתם. אם יצליחו לבנות סביבו קבוצה בקיץ, הוא יישאר שם בשנה הבאה, כשיסיים את החוזה. לביינום עצמו, אגב, זו יכולה להיות הזדמנות טובה להפוך סוף סוף לשחקן מוביל, בתנאי שיפסיק להפצע כל יומיים, כמובן.

נ.ב. ללייקרס יש חריגות טריידים של 5 מיליון דולר, וסביר להניח שהם ישתמשו בהם על מנת להביא רכז לקבוצה. הם הביעו כבר עניין בקירק היינריך, ואני מנחש שמתישהו גם שמו של טי.ג'יי פורד (במיוחד אם יקבל ביי אאוט מאינדיאנה) יעלה לדיון.
******************************************

סן אנטוניו-אטלנטה

סן אנטוניו נותנים את אנטוניו מקדייס, טיאגו ספליטר וג'ורג' היל
אטלנטה נותנים את ג'מאל קרופורד וג'ייסון קולינס

למה זה כדאי לספרס?
סן אנטוניו עד עכשיו רצים יפה מאד ומובילים את הליגה, אבל אסור לשכוח שמדובר בקבוצה מבוגרת, אשר פתוחה לפציעות - בעיקר בקו האחורי. המחליפים של פארקר וג'ינובילי הם גארי ניל וג'ורג' היל, שני שחקנים חביבים בהחלט, אבל ממש לא מספיקים כדי לגבות אותם לאורך הפלייאוף אם אחד מהם ייפצע. ג'מאל קרופורד יותר מתאים לכך והוא גם יספק אופציה התקפית אמינה יותר מהספסל. ג'ייסון קולינס ייכנס לרוטציה עם בלייר, דאנקן ובונר על עמדות 4-5 של סן אנטוניו.

למה זה כדאי לאטלנטה?
כי המצב של ג'מאל קרופורד עדיין לא מאד ברור. לא מובן האם הוא ירצה להמשיך באטלנטה (שמסרבים, בינתיים, לתת לו הארכת חוזה) או שהוא יעדיף לעזוב ללא תמורה בסוף העונה. ג'ורג' היל הוא מחליף ראוי, גם אם לא כשרוני כמו קרופורד, וספליטר יוכל לתת להם את השחקן הגבוה שהם רצו בפרונט-קורט ליד ג'וש סמית' ואל הורפורד. בנוסף, גם אטלנטה קצת תקועה מבחינת חוזים והאפשרות היחידה שלהם להתקדם היא באמצעות הטריידים.

מה דעתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה