יום ראשון, 25 במרץ 2012

אין דין ואין (יובל) דיין

פרישתה של יובל דיין מנבחרת 'דה וויס' אתמול בשידור חי היא נקודת שפל בתולדות תוכניות המציאות בארץ.
נתחיל מזה ששלב ההופעות החיות היה הרבה פחות טוב מהשלבים המוקדמים. משהו בדינמיקה נפגע. התוכנית איבדה את הקצב שלה והמנטורים והמתמודדים לא הצליחו לנפק ביצועים שיכנסו לתודעה, עם בחירות משעממות וביצועים שלא התרוממו. גם טל פורר, המעבד המוזיקלי, לא הצליח להכניס עניין, למעט הברקות פה ושם.

עכשיו אל הפורשת עצמה: היו כאלו ששיבחו את 'האומץ' של דיין לפרוש מהמירוץ דקה לפני הגמר, ואף שיבחו את ההחלטה החכמה שלה, שהרי את הבמה היא קיבלה ואת החשיפה גם כן, אז היא לא צריכה יותר את התוכנית. היו כאלו שאפילו אמרו שככה היא יכולה לחתום עם מי שהיא רוצה ולא מחוייבת לחוזה דרקוני תחת המנטורים של 'רשת'.

תגידו לי, מה אתם טיפשים?
אתם באמת חושבים ש'רשת' תוותר ככה על התוצר הזה שנקרא יובל דיין? שבאמת אם היא תרצה עכשיו ללכת ל... טדי הפקות, נניח, מישהו יתן לה? המתחרים חתומים על חוזים די מפלצתיים (ו'סטנדרטיים' בתוכניות כאלה) ורשת עכשיו יוכלו לעשות איתה בערך מה שהם ירצו, החל מקידום בלי קשר לתוכנית וכלה בחסימת כל אפשרות שלה לעבוד עם חברת תקליטים אחרת.

אבל מי שהוריד את ההפקה הזו לשפל האמיתי היא הפקת התוכנית בעצמה. היה די ברור שהפרישה שלה תוכננה מראש. קודם כל ההתנהלות של יובל הייתה משוחררת בהרבה לעומת התכוניות הקודמות, ההפקה נתנה לה לדבר. שינתה את סדר ההתמודדויות - ועדיין הכריזה על הפרישה של יובל רק אחרי ההצבעות. יותר מזה - נתנה לה כבוד בביצוע סוגר לתוכנית, מה שהוריד משמעותית את הפוקוס מהפיינליסטים שאמורים להיות הזוכים הגדולים של התוכנית (מה שרק מגביר את התחושה שלי שהם לא הולכים לוותר עליה, אחרת היו מנסים להסתיר אותה כמה שיותר)

עצם ההחלטה להשאיר אותה לדו-קרב ולהצבעות תניב אולי רווח מהצבעות הקהל בטווח הקצר, אך היא עלולה לגרום לאובדן אמון הקהל בהמשך. הדבר ההגון מבחינת הפקת התוכנית היה להחזיר לתוכנית את המודח ברבע הגמר (מי זה היה?  גל בנימין נדמה לי?) להתמודד מול צחי ואתם יודעים מה? אז גם הופעה 'מיוחדת' או 'הופעת פרישה' של יובל דיין הייתה מתקבלת בסלחנות ואפילו בהצדעה. 

מי שאני באמת מרחם עליו הוא צחי הלוי. הוא זמר מצוין ופיינליסט ראוי בהחלט, אני משער שהאגו שלו קיבל מכה (עוד שאלה להפקה: בשביל מה היה צריך את המופע המוזר הזה שבו הם מביטים על המסך רק כדי לראות שבאמת - כמו שכולם כבר ידעו - יובל קיבלה יותר הצבעות מהבית?) אבל אני מקווה שהאמונה בעצמו לא. 

בשורה התחתונה יש פיינליסטים ראויים לדה-וויס. אני מאד מקווה שחנן בן סימון - היחיד שהכניס צבע והקפיד לחדש באמת בכל תוכנית - ייקח את הגמר. חצי הגמר, עם בחירת שיר מוזרה מאד לדו-קרב ששיחקה לידיים של אור. כל תוצאה אחרת תביא, לדעתי, את דה-וויס לישנוניות שאפיינה את כוכב נולד בעונות החלשות שלה.

2 תגובות:

  1. איזה חירטוט , כמה שטויות :S
    ובקשר לאגו של צחי הלוי .... לעולם לא נדע מי באמת היה מנצח , כי אם שלומי שבת היה מחלק את הנקודות 50\50 אז צחי הלוי בכל זאת היה מנצח ....

    השבמחק
    תשובות
    1. שמח על הביקורת הבונה.
      מאזן הנקודות מהקהל כפי שהוא הוקרא על ידי מיכאל אלוני היה 57% ליובל ו-43% לצחי.

      מחק