יום חמישי, 21 ביולי 2011

כמה דברים על הפרישה של דרק שארפ


או: 6 נקודות על מספר 6.


1. זה היה צריך להגיע מתישהו. לא הפרישה עצמה אלא כתם ראשון, גם אם קטן, על החולצה של דיוויד בלאט. איכשהו הוא יוצא הבאד-גאי מכל הסיפור הזה. זה שדחף לפרישה של שארפ שסך הכל רצה לשחק עוד עונה. בינתיים התקשורת די מחליקה את זה (למרות סיקור די נרחב בשבועות האחרונים, בעיקר בוואלה! ספורט שמנסים להוציא כל דבר שאפשר על מכבי) כי בלאט הוא ג'נטלמן ולפחות בינתיים גם נחשב לווינר, אבל אם העונה הזו לא תלך יפה - ויש לה נקודת התחלה בעייתית במעט, בעיקר בגלל העומס שהאדריאטית תערים על מכבי - יזכרו את הנקודה הזו לחובתו של בלאט.

2. יש קלישאה ידועה שאומרת ש'אין מגיע בספורט'. שארפ יותר גדול מספורט הכדורסל בארץ (שזו לא משימה קשה במיוחד) ואפילו אחרוני המצדדים בשמעון מזרחי וחבריו ממלמלים 'אבל מגיעה לו עוד עונה, מגיע לו מסע פרידה כמו שצריך' אני חושב שהסיבה לזה היא שאנחנו - הקהל - מרגיש שמגיע לנו פרידה נאותה מדרק.

3. אני לא ממש מבין מה היה דחוף להוציא את שארפ לפנסיה, אלא אם זה קשור גם למאבקי כוחות של דיוויד מול ההנהלה (ואני מדבר כאן על תיאוריה אישית שלי לחלוטין שאין לי שום סימוך לגביה) לגבי רוחב הסגל - ההנהלה רצתה להסתפק במי שיש עכשיו (למעט גארד זר שמכבי צפויה להנחית) ודיוויד רצה עוד שחקן לרוטציה. דווקא שארפ, עם הניסיון והמנהיגות שלו, היה יכול לעזור למכבי בליגה הישראלית.

4. אני מאמין שסרט הקפטן ילך עכשיו לטל בורשטיין. דיוויד בלו לא מעורר את ההזדהות עם הקהל שמכבי רוצה, ליאור אליהו מנותק וצעיר מדי כדי להיות קפטן וטל הוא למעשה ברירת המחדל של מכבי. בסך הכל מגיע לטל, אבל עושה רושם שמדובר בפשרה הן מצד מכבי - שנמצאת במחסור בסמלים אמיתיים - והן מבחינת טל, שגם העונה ידע עליות ומורדות במעמדו בקבוצה.

5. שארפ ימשיך כעוזר המאמן של בלאט. והשאלה היא אם גם כאן לא מדובר בפשרה. אמנם שארפ (והצעתי את זה בעבר) יכול לעזור מאד לקשר עם השחקנים הזרים (מה שדי חסר במכבי מאז ימי פנאן) אבל עושה רושם שדווקא תפקיד אדמיניסטרטיבי יכול להתאים לו יותר. המודל שהצעתי - להשאיר לגור שלף את הסקאוטינג ואת השחקנים הישראלים ולתת לשארפ להתעסק עם כל מה שקשור לקשר לקהל ולזרים - נראה לי מתאים גם היום.

6. ועכשיו לנקודה החשובה מכולן לדעתי - יותר מהווינריות שלו (שגבלה לדעתי בבדיחה, ראינו בשנים האחרונות את דרק עולה מהספסל בפיגור 8 חצי דקה לסיום וציפו שהוא יעשה ניסים. הפתעה - זה לא קרה) דרק שארפ היה אהוב על הקהל בגלל שהוא קרוב לבני האדם הרגילים הרבה יותר משחקני כדורסל. הוא נמוך, הוא אנושי ולא מפחד להחצין את הרגשות על המגרש, הוא צנוע, עושה רושם שיש לו חוש הומור ונוטים להתייחס לשטיקים שלו יותר בסלחנות מאשר לאלו של גיא פניני לדוגמה. יותר ממה ששארפ היה כדורסלן למופת הוא בנאדם למופת, וזה ימשיך גם עכשיו, כשהוא יורד מהמגרש.

3 תגובות:

  1. חלק משמעותי מהרמיזה לדרק שעדיף לו להיות עוזר מאמן זה השכר הדי גבוה שלו - אפשר להכניס איזה שני יוגב אוחיונים בשכר הזה. תמורת השכר הזה הוא לא נתן יותר מידי מבחינת כדורסל - אלא בעיקר בדברים חשובים מסביב:
    אם אתה שחקן אמריקאי (ואם שחור אז בכלל) שמגיע לראשונה לארץ זרה - הרבה יותר קל לך שהקפטן והשחקן האהוב בקבוצה הוא גם אמריקאי שחור, שמכיר את המקום, שלא מעגל פינות אלא מקיף אותן, ואם הוא נראה אסיר תודה על כל דקה שהוא משחק ורואה את טובת הקבוצה בלבד - אז מי אתה שתתבכיין שלא שיתפו אותך ברבע השלישי. לא סתם מרקוס פייזר, רגע לפני שעזב את הארץ, ביקש להבהיר בתקשורת שהיתה לו זכות להכיר את דרק שארפ.

    אבל כמובן שצריך לזכור שדרק היה שחקן מעולה, שבין השאר העלה את מכבי לגמר ב-2008.
    יש גם רגע שכנראה רק אני זוכר... נכון מדברים תמיד שיותם הלפרין ספג קריאות בוז כשהוא שיחק במכבי? אז זה קרה ת'כלס רק פעם אחת. הוא עלה לשחק ברבע השני לצד דרק באיזה משחק יורוליג, והמשחק הנרפה של השחקן הצעיר הזה פשוט זעק לשמיים לעומת הטירוף בהגנה של שארפ, המבוגר ממנו בהרבה.

    ואגב, שארפ עושה מסע פרידה כבר שנתיים :) והסל האחרון שלו באירופה היתה השלשה שקברה את ריאל מדריד בחצי הגמר, נראה לי די מכובד.

    וכן, מן הסתם אם בורשטיין נשאר (נדמה לי שזה עוד לא 100% סגור), אז הוא יהיה הקפטן, אין כאן שאלה.
    אבל זה יהי רק זמני וטכני, כי הקפטן בפועל מעכשיו ולשש-שבע השנים הקרובות הוא גיא פניני. שחקן בית, עם המון הקרבה, ווינר אמיתי, בפיינל פור האחרון הוא הראה שהוא אחד השחקנים הכי גדולים באירופה (כאילו, לוגית, הוא בין ששת השחקנים הכי טובים בפיינל פור = הוא אחד הגדולים באירופה) וכל התעסקות ב"שטיקים" היא מיותרת. יש קפטן, אין ואקום.

    השבמחק
  2. הדר, לפי הסכומים שפרסמו בתקשורת המשכורת שהציעו לדרק היא 200 אלף לעונה ובתור עוזר מאמן הוא צריך להרוויח 100-125 אלף. נראה לי הפרש שמכבי יכולה לעמוד בו

    השבמחק
  3. זה 100 א' דולר שהיו יכולים לסגור פערים עם פרקינס! וחבל שלא סגרו.
    יש כאן פשוט שני ערכים מנוגדים - אחד של התנהגות בכבוד לותיקים, ושני זה לתת הזדמנויות לצעירים, בנייה לטווח ארוך. וכשמדברים על שחקנים ותיקים, מתכוונים לשחקנים בני 35, לא 40.

    ואגב גור שלף - בניגוד למה שמקובל לחשוב, בשנותיו האחרונות כשחקן במכבי הוא דווקא לא נהג לשבת על הספסל. הוא לכל אורך המשחק עמד מאחורי פיני וחלק הוראות לכולם. היה לי ברור שרגע אחרי שהוא פורש הוא מתחיל לאמן, לא ברור לי איך לנהל את עמי ביטון מקדם אותו בחיים.

    השבמחק