יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

משחקים בנדמה לי והפעם - הרכב השופטים של כוכב נולד

אנחנו (היהודים\ישראלים) אוהבים להתלונן, זה בטבע שלנו. לא ניכנס כאן לסיבות הפסיכולוגיות או איך מנצלים את זה נגדנו, אלא פשוט נתייחס לזה כאקסיומה. להציע פתרונות, לעומת זאת, אנחנו עושים פחות. אז החלטתי לעשות מעשה אמיץ, ואחרי שלפני יומיים התלוננתי על בחירת מירי מסיקה להיות השופטת החדשה של כוכב נולד תוך הטענה שהיא פשוט תפרגן לכל דבר בלי לעשות יותר מזה (ואגב, היא כבר הספיקה להתראיין ולהגיד שהיא לא מתכוונת לתת ביקורות רעות כי 'היא יודעת מה זה לעמוד מול קהל'. נהדר.) החלטתי לבחור פאנל שופטים אלטרנטיבי. מוכנים? בואו נצא לדרך:

סל ניצחון מטורף לפנות בוקר (+ בונוס מלפני יומיים)

סקרמנטו, הקבוצה של עמרי כספי אירחה לפנות בוקר את הממפיס גריזליס למשחק צמוד במיוחד, והנה חמש השניות האחרונות שלו:

יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

לשימוש שלוש שנים אחרי האליפות הראשונה

קבוצות של פיל ג'קסון הן כמו יין. בהתחלה הן צעירות, תוססות, מפתיעות. בהמשך הן נפתחות ומגלות טעמים חדשים ובסוף הן מאבדות את הקסם של ההתחלה, אבל עדיין עושות את העבודה, בסוף הן מתקלקלות לגמרי. יינות עוברים את התהליך הזה בפרק זמן שונה, לקבוצות של ג'קסון לוקח בדיוק את אותו הזמן מהפתיחה עד לתום תאריך התפוגה - שלוש שנים.

מריח כמו פלצנות נעורים



בין שאר המצעדים, הסקירות והדירוגים לסיום השנה שצצים עכשיו כפטריות אחרי הגשם, נתקלתי אתמול בתפוז (קודם לעמוד הראשי) במצעד הבאמת מושקע הזה. מודה, בכל הנוגע למוזיקה ישראלית שהיא לא היפ-הופ, הידע שלי מתמצה במה ששומעים ברדיו בדרך כלל. ז"א הכרתי חלק מהשמות (למשל את עוזי נבון וחברים וגם את כל החתיכים אצלי (אפילו עוד לפני כוכב נולד!) ) אבל אני לא יכול להגיד שאני שוחה במוזיקה הזו.

קטע חדש שדלף היום לרשת - Syllables





עובדה מס' 1: אני לא אוהב את פיפטי סנט או את דוקטור דרה בתור ראפרים
עובדה מס' 2: המפגש האחרון של ג'יי זי ואמינם על טראק - Renegade - יצא זוועה לדעתי

יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

קשת נותנים לבקר למי שאין לו שיניים





נגמר עידן בכוכב נולד, צמד הגיי-פרנדלי אוחובסקי-אינטרנשיונל, יחד עם פבלו רוזנברג מצאו את עצמם מחפשים פרוייקטים חדשים. השמועה טוענת שזה בגלל שאחרי מיטלמן ועמוס בן דוד, אין צורך ביותר קרחות שם (לדנה יש קרחת מתחת לפאה). במקום הביאו את מירי מסיקה.
אחלה.

יום שני, 27 בדצמבר 2010

משחקים בנדמה לי (פינת הטרייד)


אחד מהדברים האהובים עליו באופן כללי הוא לשחק ב'נדמה לי'. האפשרות להתאים את העולם למה שאנחנו היינו רוצים ומה שנראה לנו. אחד התחומים בהם הכי כיף לעשות את זה זה הספורט. איזה שחקן ישחק איפה, לפטר או לשכור מאמנים ולהעביר שחקנים מקבוצה לקבוצה.

פלד - תן להם בראש

מאז הפירוק של הצמד פלד ואורטגה, היה רושם שאורטגה הוא הדומיננטי יותר - הוציא יותר סינגלים, הוציא את המיקסטייפ 4:47 והיה מעורב בערך בכל ערב הופעות שנערך כאן בשנה האחרונה. הצד השני של הצמד - פלד - קצת נעלם מהרדאר.

יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

למאר אמר

משחק הNBA השני שראיתי אי פעם (הראשון הוא נושא לפוסט נפרד, והכוונה, אגב, היא למשחק שבו הייתי כקהל במגרש) היה בין הלוס אנג'לס קליפרס והסיאטל סוניקס. אחיו של אבא שלי גר אז בארה"ב (סן פרנסיסקו, אם אני זוכר נכון) וטסנו לבקר אותם. כשהדודים, אמי ואחי הקטן הלכו לדיסנילנד, הלכתי אני לדיסנילנד פרטי משלי - הסטייפלס סנטר בלוס-אנג'לס. בסיאטל שיחק אז גארי פייטון הגדול (והול אוף פיימר עתידי, אין ספק) אבל אותי עניין לראות שחקן שנה ראשונה, שלבש דווקא את מדי הקבוצה המקוללת מלוס אנג'לס. למאר אודום.

יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

שיר חדש לסאבלימינל עם צ'ולו - עיניים להם





וואלה? סאבלימינל? באשכרה ראפ? עם ניסיון להגיד משהו, והכל?

מה קרה לריפ?

באנגלית, למילה RIP יש שתי משמעויות מאד שליליות. הראשונה: ראשי התיבות Rest In Peace (נוח על משכבך בשלום) שכותבים, לרוב, על מצבות. השניה היא לקרוע. לפרק. ריצ'ארד 'ריפ' המילטון, אחת החוליות החשובות בדטרויט של העשור האחרון, כנראה הגיע למצב שבו הוא מפרק את הקבוצה, בתגובה הקבוצה שולחת אותו 'למות'. באנגלית זה נשמע יותר טוב: RIP rips Detroit. R.I.P

יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

האידיוטים ובוקה - לא כותבים למגירה

אמנם השיר כבר לא כ"כ חדש (במונחי אינטרנט לפחות), אבל עדיין לא יצא לי להמליץ עליו, אז הנה:

הצד האפל של לוס אנג'לס

איכשהו הקליפרס הצליחו לחבר שלושה ניצחונות רצוף. איך ולמה?

הקליפרס - הבדיחה הישנה בNBA - לא ממש ידועה בתור אחת מקבוצות העילית של הליגה. מאז עונת 1997, אז שיחקו בקבוצה שחקנים כמו לוי ווט, רודני רוג'רס ומאליק סילי ז"ל, הקבוצה הגיעה רק פעם אחת לפלייאוף, וברוב הזמן נעה בין 'יש פוטנציאל, אבל הוא לא ימומש' ל'בדיחה עצובה'.

יום שני, 20 בדצמבר 2010

Lonley Island feat. Akon - I just had sex

הלונלי איילנד הוא הרכב הבית של התכנית Saturday Night Live. 
הם מקליטים שירים עם אמנים רבים - למשל טי-פיין (בלהיט הבלתי נשכח I'm on a boat), ג'אסטין טימברלייק ועכשיו: אייקון.

שווים וחוזרים - על השחקנים שעשו קאמבק מאירופה

בקיץ 2008 ישראל געשה ורעשה, מכיב תל אביב עשתה את ההחתמה היקרה בתולדותיה והנחיתה כאן את קרלוס ארויו, שחודשיים קודם עוד מסר להאלי-הופים של דוייט הווארד, ועכשיו בא לשחק עם ליאור אליהו.
שנה אחר כך ארויו עשה את הדרך ההפוכה ל-NBA. ארויו הוא לא היחיד, בשנת 2008 היו לא מעט שחקנים שעזבו את הNBA הנוצצת לטובת הכסף הגדול של המועדונים באירופה (שם, בניגוד ל-NBA, אין תקרת שכר, וגם המס שמוטל על השחקנים הזרים נוח בהרבה) אבל כמעט כולם עשו אחורה פנה תוך שנה-שנתיים וחזרו לבמה הגדולה בעולם.

יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

טרייד גדול ראשון בעונה הנוכחית


אורלנדו מג'יק עשתה הלילה (בין שבת לראשון) טרייד מפתיע שזעזע את הקבוצה.
הקבוצה שלחה את ראשארד לואיס לוושינגטון וקיבלה בתמורה את גילברט ארינאס
בטרייד נפרד נשלחו וינס קארטר, מארצין גורטאט, מיקאל פייטרוס לפיניקס תמורת ג'ייסון ריצ'ארדסון והידו טורקוגלו
ובטרייד שלישי ואחרון נשלחה בחירת דראפט בסיבוב הראשון בדראפט 2011 יחד עם שלושה מיליון דולר עבור ארל קלארק.

יום שבת, 18 בדצמבר 2010

פרסומת נחמדה + קצת נוסטלגיה

היום בצהריים אכלתי עם המשפחה של בת הזוג שלי. במהלך הארוחה שאלו אותי לגבי איזו פרסומת של מקדונלדס שמשתפים בה שני שחקנים שמטביעים ובסוף מישהו גונב להם את האוכל.

יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

כדי לצאת לסוף שבוע עם חיוך

כרטיסים למשחק של הניקס מול הסלטיקס במדיסון סקוור גארדן - 100$

על כושר הקליעה של דיוויד בלו

בתודעה הציבורית שלנו דיוויד בלו (לשעבר בלות'נטל) זכור לנו בעיקר בתור קלעי שלשות מצוין. כזה שמקבל את הכדור, ולא משנה איפה בחצי המגרש של מכבי הוא נמצא - אפשר לסמוך על זה שהזריקה שלו תמצא את הרשת. בשבועות האחרונים דיוויד בלו נמצא במה שאוהבים לכנות 'משבר קליעה'. מאז המשחק מול חימקי במוסקבה (כולל) קלע בלו רק 5 שלשות מ-21 נסיונות. 

שיר חדש למטרו (משפחת תאקט) - קשה לתאר

דן 'מטרו' פרבר הוא שם מוכר בסצינת ההיפ-הופ הישראלית. עוד מאז שהיה בן 16 זכה מטרו להצלחה ואהדה בסצינה, והיה מזוהה ע"י הקול הנמוך (כבר בתור ילד), הפלואו המהיר והפזמונים הקליטים. מטרו תמיד נטה לכיוון הפופ והתרחק יחסית מההארד-קור היפ-הופ שאפיין חלקים גדולים מהסצינה.
בהמשך מטרו גם התחיל להפיק את השירים שלו, ו'אותר' על ידי סאבלימינל, שמשך אותו להיות הראפר והמפיק החדש בלייבל שלו 'תאקט'.

הסיפור המוזר על האולסטאר שלא היה

פול מילסאפ, הפאוור פורוורד של היוטה ג'אז,  בנוי כמו גיבור של סרט אקשן. איזה סוג של רוקי. הרעים מרביצים לו והוא סופג וסופג, אבל בסוף - בשאיפה - הוא מנצח.

יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

אוסטין ריברס - בחירה מספר 1 ב2012?



בימים האחרונים נוצר הייפ מתגבר והולך סביב אוסטין ריברס, הבן של דוק ריברס - מאמן הסלטיקס.
ריברס הוא תיכוניסט בן 18, המשחק קלעי. הוא התחייב לאחרונה לאוניברסיטת דיוק המפוארת (גרנט היל, לואל דנג, אלטון בראנד, קרלוס בוזר) וצפוי להיות בחירה גבוהה בדראפט 2012 (בNBA ישנו חוק ששחקן לא יכול לשחק בNBA לפני שמלאו לו לפחות 19 שנה והוא עבר עונת צינון אחת לפחות בין התיכון ל-NBA).

פלד ואורטגה - משלוח מיוחד



אפשר להתחיל לסכם את שנת 2010, וסך הכל היא הייתה טובה להיפ-הופ הישראלי. זה התחיל עם פרודוקס ותחיית המתים, המשיך עם אלבום הכורה של תכל'ס והסתיים עם האלבום של קוואמי (שבינתיים אני מאד לא אוהב, ואולי אני עוד אכתוב על זה) ועם 'משלוח מיוחד' של פלד ואורטגה, בתחיית מתים משל עצמם.

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

קאשי - תמרות עשן


קאשי הוא אחד האנשים הטובים והמעניינים שיש לסצינת ההיפ-הופ בארץ להציע. היום קיבלתי (כנראה יחד עם עוד אי-אלו בלוגרים ואנשי תקשורת) מייל\קומינקט בנוגע לשיר חדש שהוא הוציא לגיוס תרומות עבור נפגעי השריפה הגדולה בכרמל:

8 נצחונות רצופים ו-13 מ-14 האחרונים... מה עובר על הניקס?

הניו יורק ניקס עם 8 ניצחונות ברצף... איך ולמה?

אחרי פתיחת עונה מזוויעה, שכללה מאזן של 8 הפסדים מול שלושה ניצחונות בלבד (כולל תבוסה במילווקי ב-27 הפרש והפסדים לגולדן סטייט ופילדלפיה בבית), פתאום נראה שהדברים מתחילים להתחבר לניקס.
13 ניצחונות ב-14 האחרונים, ומאזן של 16-9 (שווה למקום שישי במזרח כרגע) לקבוצה של מייק ד'אנתוני. אמנם לא נפגשו במסגרת הזו עם אריות הליגה, אבל גם ניצחונות בניו אורלינס ופעמיים מול שארלוט (בבית ובחוץ) הם מכובדים.